Henny is nog niet zo lang lid, maar heeft haar strepen zeker al verdiend! We hebben haar leren kennen als iemand die niet bang is voor een uitdaging en ze heeft een enorm doorzettingsvermogen. Henny is wat ons betreft een voorbeeld voor beginnende crossfitters. Ze geeft haar lichaam de tijd om te wennen aan de intensiteit van CrossFit en en focust zich op haar techniek. Daarom staat ze deze maand in de spotlight als Member of the Month!

Henny is in september op advies van de fysio begonnen met crossfitten bij CrossFit030. “Door mijn rugklachten moest ik sporten, alleen voelde ik mijzelf nutteloos wanneer ik had gesport in de sportschool. Ik zag en voelde geen vooruitgang waardoor ik het nut er niet meer van in zag en niet meer ging. Wel sponsorde ik de sportschool nog elke maand voor het geval ik mijn motivatie weer terug zou vinden. Na maanden zoeken was de motivatie nog steeds zoek en ben ik gaan overleggen met mijn fysio of Crossfit misschien een idee was. Hij vond het een goed idee, want ik was weer om de 2 weken bij de fysio voor mijn rugklachten.”

En toen kwam je bij ons binnen. Weet je nog wat je eerste WOD was? “Die zal ik niet snel vergeten! Mijn eerste WOD bestond uit handstand push-ups, sit-ups en burpee box jump. Na de WOD had ik niet echt ergens last van dus hoopte dat de verwachte spierpijn misschien mee zou vallen, maar helaas.. Ik moest een week lang uit bed rollen en kon niet lachen, zo’n spierpijn had ik in mijn buik! Dit hield mij niet tegen, het was juist motiverend. Spierpijn was juist wat ik zocht na een workout, dat is de reden waarom ik weg ben gegaan bij de sportschool. Ik ben nog steeds super blij dat ik de stap naar CrossFit heb gezet.”

Wij natuurlijk ook! Wat is je vooral opgevallen bij onze box? “Dat je het echt op je eigen niveau/tempo traint en iedereen elkaar support tijdens een WOD. Soms zit je er zo doorheen of denk je dat je het niet gaat halen, maar door de aanmoediging van anderen ga je door en haal je het. Dat is ook de reden dat ik niet meer weg ben gegaan na mijn eerste proeflesje. Iedereen is er om je te helpen en beter te worden!”

Dat is mooi om te horen want de community is ook precies waar CrossFit om draait! Nu je langer traint, heb je inmiddels ook bepaalde doelen of specifieke dingen waar je je op richt? “Ik wil mij vooral mijn core sterker maken zodat ik minder last krijg van mijn rug en oefeningen beter kan doen. Daarnaast wil ik dit jaar leren pull-ups te doen, iets wat mij nog niet lukt maar ik wel graag wil kunnen. Ik wil afscheid nemen van mijn grote vriend, de blauwe band!”

En dat gaat je lukken! Zeker nu je je eigen doelen hebt gezet op de muur. Tot slot, wat is je favoriete herinnering aan CrossFit030? “Dat ik eigenlijk vanaf dag 1 in de groep werd opgenomen. Ik was 2 weken officieel lid en meteen een uitnodiging voor de Ladies Night. Leuk dat er naast het sporten meer wordt georganiseerd om met elkaar om te gaan.”